torsdag 29 oktober 2009

Fnattig

Oooooh, SOLEN skiner i Stockholm idag!!
Min kropp och min hjärna har uppenbarligen saknat den mer än jag trodde för jag känner mig alldeles fnattig av glädje över att se den.
Allt känns genast lite enklare, lättare och bättre.
Ska snart knata upp till mitt lilla krypin med utsikt över taken här på söder och harva vidare med mitt "lilla" projekt (att skapa en förteckning och standardiserade nummer på alla våra bostäder....det är några stycken - läs ca.30 000).
Ska bli riktigt mysigt och sitta däruppe och spana ut tillsammans med Skatan.
Nej, det är på inget sätt en jobbig kollega eller så, utan en faktisk skata som alltid håller till därute i takkupan och spanar in på mig.

Igår åkte vi ut till festlokalen för bröllopet på avstämningsmöte och träffade de som skulle ansvara för hela bröllopsmiddagen och efterföljande fest.
Det pratades färgscheman, vickning, menyer, servettbrytning, dukning, dekorationer osv osv....
Vi blev mottagna som kungligheter av två helt underbara tjejer - fortsätter hela "kalaset" på samma sätt som de grundade för igår, kommer vi att bli supernöjda.
Mannen såg lätt överväldigad ut av all "specialinformation" som bollades.....men nu är allt utom menyn spikat.
De olika menyförslagen beräknas trilla in i mejlen under nästa vecka - Spännande, spännande!

Ha en härlig dag i solen!!

1 kommentar:

  1. Haha..så du har gått på den lätta..skatan e naturligtvis skorpsnapparen in disquise..fattttar du vä..succckkkk.. Ja men visst e solen underbar..allt precis allt blir lättare när den kikar fram..kramar på dig o hoppas du alltid ska leva med sol i sinne..

    SvaraRadera