måndag 30 november 2009

Ännu en vecka...


(Bild: Digital Comics)
Jaha mina vänner, måndag igen.
Började dagen med en tripp till tandläkaren och gick igenom besiktningen med MVG, sedan iväg till jobbet och ta ett jätteskutt in i hamsterhjulet och full fart till kvällen - Passade på att jobba över lite för säkerhets skull....
En koll i "reservhjärnan" - A.K.A filofaxen - säger att det är kurs tisdag till torsdag och sen har jag tagit med lite jobb hem också. Här ska vi inte ha möjlighet att ha tråkigt inte!!

Sen var det ju det här med adventspyntande och städning av hemmet - Känner att jag är FÖR i pigdebatten just nu, herregud ge mig två!!

Igår hänge jag halvvägs upp på väggen och försökte få fast en granrisslinga ovanför ytterdörren...sen ska det vara en liten pärlslinga i också....och det GÅR JU SÅ BRA direkt - NOT!!
Hela operationen försvårades också av att tidsinställningen för belysningen slog ifrån hela tiden.
Snabbt förklarat:
-Upp på stolen med granris och ståltråd
-Vingel....
-Bängel....
-Hmmm, hade gärna haft en tredje arm...
- Sikta in sig på första fästet...JAJJAMEN!!
-Börja med att försöka få den jämnlång och rak
- Siktar på andra fästet....lampan slocknar....
-Fula ord muttras
- Sträcker sig efter strömbrytaren....saknas 10cm i armlängd.
-Hoppas allt ska hålla sig på plats och skyndar mig ner
-Tänder och allt är fortfarande OK - Strålande!!
-Siktar återigen på andra fästet
-Fäster ståltråden....och första fästet lossnar....
Osv....osv....osv....
Tur att man är tjurigare än en gammal get, för nu sitter skiten där!!
Bra blev det också - Så det så!!

5 kommentarer:

  1. Kikar in fortfarande lite rödgråten o blank i ögona o faller goa Maria om halsen o bölar lite till..o utdelar sen en miljon kramar för att du ska ha på lager..tittar sen beundrande på ljusslingan..o konstaterar att det var synd jag inte var här..för jag hade kunnat trycka på knappen åt dig..men iiiinte klänga på stegar näääeee..o önskar dig sen en ypperligt trevlig dag i morgon

    SvaraRadera
  2. Goa. Du är så duktig så.
    Jag kan meddela att jag har fått bilder och han är väldigt lik sin faster, med andra ord vansinnigt söt.....nja han kommer nog att bli det, nu ser han mest ut som en alien.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ser det så bra framför mig! Och jag som precis lyssnar på låten Acrobat :D

    SvaraRadera
  4. Huh men nu e det gjort iaf!

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Men gumman då!!
    Kan se hur du grejar...och svär...men du fixade det och resultatet blev bra!! men visst denna tid skulle man behöva klona sig...så man hinner allt..en hemma en på jobbet och en shoppar och gymmar (jag tror sista e ja).

    sköt om dig nu och kram på dig!!

    SvaraRadera