söndag 6 december 2009

Bridezilla eller varulv???

Hej på er! Efter ytterligare en hektisk vecka så är jag tillbaka, har tyvärr inte hunnit med bloggandet men kan sammanfatta enligt följande Jobb, kurs, kurs, kurs, jobb, jobb och mera jobb....middag med goda vänner igår och idag ska jag försöka hinna med hemmet.

Igår inan middagen var vi i alla fall nere på centrum och passade på att vimsa förbi guldsmeden för att eftersöka våra ringar som hållits gisslan sedan 24 oktober (Jo tack, jag vet att det är ett tag).
Sist vi var inne och frågade efter dem för ett par veckor sedan, var den som skulle göra jobbet på semester och ringarna var inte tillbaka....jaha....nähä...bara att vänta vidare.

Igår kollar de på kvittot och jämför med sin låda med alla olika smyckespåsar och säger va, näää, här finns inget, hmmmm....bläddrar igen och frågar vad det är vi lämnat in.
Hjärtat studsar upp i halsen, jag harklar ner det ett par centimeter och svarar;
- Två förlovningsringar och en vigselring!!!

Hmmmm....letar vidare....hittar tillslut en påse och säger glatt;
-JAHAAAA....siffrorna har blivit omkastade och upp och ner vända!!

Ursäkta mig?!?!!!!
Vi pratar om smyckeshantering för MÅNGA sköna tusenlappar i bara förlovningsringar.....lägg på vigselringen och tredubbla!!!
Och ni kan inte skriva siffror?!?!?
DÄR kom underbettet och huggtänderna....
När vi sedan börjar kolla noggrannare på ringarna och det dessutom visar sig att rodiereingen av förlovningsringarna inte är gjord efter all denna tid, kliar det i hårsäckarna också.

(Bild: Photobucket)
Mannen är först ovillig att lämna ifrån sig ringarna igen (på ett sätt förstår jag honom fullständigt).
Men....undertecknad väser;
- Vi kan ju för TUSAN inte stå på bröllopet med slaskiga ringar när vi varit ute i såhär god tid!!!!

De ser eventuellt att ögonbrynen börjat växa ihop och lovar raskt att det ska vara klart till slutet av veckan och att de ringer så fort de fått ringarna....hoppas de lyckas med det!!


(Bild: Wordpress)

1 kommentar:

  1. Ha ha du skriver så roligt! :D Hoppas ni får ringarna i slutet av veckan! Jo det är mina grannar, hälsan, jobbet och ett negativt besked jag väntat på i tre år som får mig lite låg. Men jag kämpar på! :) Kram

    SvaraRadera