tisdag 24 november 2009

Teknikfreak

Eller ska jag kanske säga freakande teknik?!?
Vi har haft arbeten på datasystemet på kontoret under helgen och igår när jag kom till jobbet så fungerade inte de program och överföringar jag behöver för att kunna jobba.
Jag felanmälde till vår helpdesk och de sa att de satte igång att "se över problemet".
Ett par timmar och ett antal samtal senare, var det fortfarande väldigt mycket fel och när jag sitter och söker svar på vad som händer, får jag beskedet att:
- Jamen, det fungerar ju nu och vi har ju ringt dig och meddelat detta.
Någonstans här brann mina säkringar....
INGEN hade ringt mig och INGET fungerade fortfarande.
- Eeeehhh, ojdå, jamen, då får vi väl öppna ärendet igen och kolla.
- Eee-e-ee-hh, ojdå, jamen...JA, DET TYCKER JAG!!

6 timmar efter felet anmäldes var jag igång - ytterligare en timme senare, tillbaka på banan med de saker som skulle ha gjorts på morgonen. Hej och hå bara en halv dag försenat.

Hoppades på att tisdagen skulle bli bättre....

Kommer till jobbet, allt fungerar - HALLELUJAAAA!!
Då brakar ett annat system.....
NEEEEJ, NEEEJ , NEEEEEEJ!!! Uuuhuuu!!
*Funderar på att låta datorn ta sin sista färd genom fönstret*

(Bild: Wordpress)
Ringer helpdesk och felanmäler - Misstänker att jag låter en aning uppgiven.
Killen som svarar satt även där igår, när jag ringde i desperation.
- Eeehh, den här servicen som gjordes gick visst inte så bra....säger han.
*Tänker massor av fula tankar*
- Nej, jag skulle inte gärna påstå det!!

Sitter nu och andas djupt och försöker tänka glada, vänliga tankar....

3 kommentarer:

  1. ush förstår din frustration

    Skulle ge killen på mopo i telefon! USH!

    SvaraRadera
  2. Å 8 timmar senare så fungerade fortfarande inget!!!! De är sååååå bra på det de gör NOT!!

    SvaraRadera
  3. Hejs!

    Datorer skall ju bara fungera!!!!så är det ju
    :-(....hoppas att det blir en bättre dag för er imorgon..!!vet när datorerna inte fungerar på jobbet...inga läkemedelslistor t.ex....och så allt jobb blir försenat....

    Jo vi hade kul i Falun, har precis fått bilderna utav en av tjejerna (min kamera!!!var givitvis helt tom på batteri).Ja och så har jag ju tjatat om att hon skallskicka dessa kort då..och tänkte fixa till det inatt vid vargtimmen...men vad sker då ??jo uppdatering på bloggen mellan 00-06!!så det blir väll imorgonnatt antar jag...väntar hem sotaren och så en som skall hämta min dator vid 12...super är det ju inte eftersom jag vill sova och har en natt till...men men...lämnar den med ett leende och sedan står jag nog och sover

    kramar

    SvaraRadera