onsdag 4 november 2009

Snart fredag!!

Känns det som.....insåg måndagkväll att reservhjärnan (dvs. kalendern) den här veckan är knök-full.
Vänta!! Ser ut som jag kommer att få en lucka på söndag...OJ så bra!!

Annars har veckan fortsatt i samma härliga stil som sist vi hördes.
Igår kväll befann vi oss stående i en STOR pöl med halvrent vatten i köket.
- There is something SICK in the state of Denmark, tänkte vi.

Felsökning påbörjades under tiden som jag mässade i huvudet;
- Det är inte diskmaskinen, det är inte diskmaskinen, det är INTE diskmaskinen!!

Jag kan kasta in litet snabbt att jag ÄLSKAR vår diskmaskin innerligt och till döden skiljer oss åt (och jag hoppades att vi inte kommit till den punkten ännu), jag är dessutom i allvarlig beroendeställning till den då jag hatar, verkligen H-A-T-A-R, att diska för hand.

Men tillbaka till torkandet och den intensiva kontrollen av alla rör - mera upprörda röster i huvudet;
-Uuhuuu-huu, det fortsätter RINNA, det MÅSTE vara min älskling som dragit sin sista suck!!

(Bild: Kulturkonsument)
Tillslut påträffades inte ett sprucket rör, inte diskmaskinen död utan ett löst diskbänksavlopp som släppt i en koppling.
Tjo, tjim och fest i fjorton dar!!!

Nä, nu vankas middag och sedan styrelsemöte....

3 kommentarer:

  1. engelsson sladdar in greppar tag i armen på dig o tar en svängom jag med..jippi att maskin klarade sig.. Jag saknar min gamla diskmaskin..den blev kvar i mitt gamla hus o i händerna på mitt ex så ljöt den en tämligen snabb o smärtfri död..hoppas jag..dog gjorde den i allafall ett halvår efter min flytt..engelsson har en liiten gnagande känsla av att den dog av sorg..

    SvaraRadera
  2. Oooh, klarar mig inte utan min diskmaskin! Trodde den hade pajjat härom veckan, men det vara bara ngn del som plötsligt släppte och den tycks funka iaf :) Hoppas vi! ;)

    Ha en riktigt härlig torsdagskväll och ladda inför helgen vackra vän :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ööööh du kan vi sluta jigga nu..börjar bli liiite trött i benen.. Gulle du då..skönt o veta att man e saknad..hmmm planerar lurigt på en ny bloggpaus*S* Neeeeeeeee släpp INTE in den förklädda skorpsnapparen..dess tufsiga miserabla utseende e bara ett trix för o få en möjlighet o sticka med skorpburken..så förhärda dig kvinna..kram

    SvaraRadera