onsdag 11 november 2009

Värre än gäddhäng

Jaha, då har jag varit hos läkaren idag för att kolla upp lite prover som togs på mina små fossingar under operationen i somras.
En reumatolog.....känns ju sådär att knata dit som trettioåring.
Efter att ha klämt och böjt och nypt och flexat och frågat allt möjligt om familjens sjukdomar i alla möjliga upptänkliga släktled, så kom domen - INTE reumatism.
Ooooh så skönt...tjo tjim raj tidaaa....
- MEN...
*DUNS* Ööööh, va??? Och där landade jag igen....
- Ja, du har ju på tok för mjuk bindväv, du får akta dig.....
Jaha, tänkte jag....sitter du här och påstår att jag börjar bli plufsig och få gäddhäng?!?!
UT med språket!!
Vad tusan ska jag akta mig för?? Bli påkörd?? Tisdagar?? Arga hundar?? VAMPYRER?!?!

Det visar sig att jag helt plötsligt fått förklaringen till alla mina diskbråck och att lederna vid tidigare träning hoppat runt lite som de vill - Ahaaa, bara ca 10år för sent!!!
Inte för att jag tror att jag gjort något annorlunda om jag fått veta för 10 år sedan, men jag hade åtminstone vetat varför!!!

1 kommentar:

  1. Men jisses..e det inte den här Maria som hysteriskt tränar på diverse vansinnesgym o sånt--kanske dax o ta farbror doktorn på orden..när du fått besked..huuua nu blev man lite muttrigt orolig ju..kram..en försiktig sån

    SvaraRadera