lördag 28 november 2009

Räcker upp handen

Det är bara att erkänna, man har nog inte varit på topp den här veckan.
Början av veckan tog verkligen udden av mig och att avsluta den med att försöka hinna ikapp var på gränsen till vad som kan anses nyttigt (även i mina ögon).
Jag kände igår när jag förpassat min bakdel från skrivbordsstolen till frisörstolen, hur jag satt och nickade, blinkade och hade svårigheter att hålla mig pigg och alert - Veckan hade tagit ut sin rätt.
Efter hårbottenmassage, shamponering, en stor cappucino, toppning av hår, en masa prat, ett glas rosevin, och styling så var det i alla fall lite bättre.
Nåja, eländet var bättre kamoflerat.

Mötte sedan upp mannen på stan och shoppade, åt middag och strosade runt bland julskyltning och bjällerklang. Hemskans mysigt!!

Imorse var det att skrapa sig ur sängen, äta frukost och åka till butiken för några timmars jobb -
Det var tyvärr nästan helt dött.
Lämnade på grund av detta lite tidigare och åkte en sväng förbi plantagen för att fynda lite blommor och pynt att piffa hemmet med.
Efter att jag fått allt det på plats känns det i alla fall lite mer som att julen börjar närma sig.
Jag får hjälpa på det lite extra med att elda ljus från American Classics, med doft av julkryddor och glögg och fundera starkt på lussekatter, pepparkakor och kaffe.

Ha en härlig kväll!!

PS. Jo, jag lovar att jag ska försöka ta det lite lugnare.

3 kommentarer:

  1. Lugna puckar nu käre du!

    Låt glöggen varva ner dej!

    SvaraRadera
  2. Hur går träningen?

    Jag har ett tips, du tränar ju mycket. Googla på Ulf Kilman, gå in på hans hemsida och läs om något som är oerhört spännande! Bestäm möte med honom, det är helt fantastiskt!

    Kram

    SvaraRadera