måndag 7 september 2009

Semesterbilder del 2

Här kommer lite mer bilder från del 2 av semestern, den tillbringades till största delen i Lappland, alldeles ovanför Tärnaby.

Det plockades svamp, umgicks och mystes framför brasan.
Ibland måste man bara uppskatta andra svampar än de som går att äta, flugsvamparna var fantastiska, vissa såg nästan konstgjorda ut.

Fast det var ju de här vi var ute och letade efter.
Det är helt fantastiskt när man travar på ett helt litet hav av gula hattar...

Alltid lika tråkigt att åka hem, tur att man får komma tillbaka!!
Jag upphör aldrig att fascineras....
Den här sista bilden ser nästan svartvit ut men den är tagen med samma lilla digitalkamera, utan filter och det såg verkligen ut såhär över sjön.
(Bilder: Maria)

3 kommentarer:

  1. Lapphelvetet är fantastiskt vackert!!
    Jag är vansinnigt avundsjuk på lillebror som jagar älg hela denna vecka, jag vet hur vackert det är i skogen nu.

    De röda svamparna med vita prickar ska kastas omedelbums.

    SvaraRadera
  2. Heiiiii*S* Jag bara älskar eldbilderna, svampbilderna o den sista bilden gör mig andlös..helt fantastiskt ljus...kul diu hittat kantareller..de finns inte så här långt norrut som vi e..men jisses vilket svampår det e här..ha det gott

    SvaraRadera