måndag 14 september 2009

Dagens man

Är inte riktigt samma sak som veckans pausfågel, utan en synneligen sällsynt art som häckar på lite olika ställen runt om i vår vida värld.
I mitt fall brukar dagens man innefattas av M men idag fick han stor konkurrens på prispallen.
Jag ska inte tråka ut er med att återigen berätta vad jag anser om måndagar, vi nöjer oss med att konstatera att jag fortfarande tycker att de borde förbjudas litegrann.
Men till saken:
Jag har alltså avslutat en vanlig, pestig måndag där det varit fullt ös från morgonen till nu på kvällen. Jag kliver på tunnelbanan trött, lagom uppåt, bara vill att den här dagen ska vara över och längtar HEM.
Där jag står så sticker det i knähöjd plötsligt fram en liten blond kalufs med tillhörande ansikte och två jättestora ögon som tar sig en ordentlig titt, på vad jag uppfattar som resterna efter dagen - Also known as "mig" - och utbrister:
-Vad vacker du är!!!
Tror ni att jag blev något förvånad??
LITEGRANN!!
Den lille charmören bara log glatt och fortsatte titta mig rakt i ögonen.
-Ahh, öööh, hmmm...Tack! Vad snällt av dig! Fick jag tillslut ur mig och gav honom ett stort leende.
Han nickade förnöjt och förklarade för sin mamma att nu var det minsann dags att kliva av för tanten i högtalaren hade sagt "Zinkensdamm".
Sedan sa vi alla hejdå till varandra .
Mitt leende sitter fortfarande kvar...den här måndagen kanske inte var så illa i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Amen hallååå..en sån goding..tänk den om ett antal år en sån charmör... Ang vildtomaterna..lätta som bara den o sköta om..o vansinnigt goda..

    SvaraRadera
  2. Vilken goding!

    Han den däringa Nalle Puh han är en smart kille han.

    SvaraRadera
  3. Åhhh hade jag vetat tidigare så hade jag kunnat ladda en låda och ta med mig....

    Kanske kan FÖRSÖKA bjuda på susssibluffle i morgon om "renoverinarna" är klara.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon på dig....den mamman hade ju all anledning att vara stolt..jag e själv mamma till en, idag 23 årig, charmör...han har alltid lindat tanter runt lillfingret.. Det senaste som hände var när han som tjugoåring läste upp sina betyg på komvux....han hamnade i en klass med 24 medelålders bullmammor som släpade med sig hembakt varje dag för o glädja denna trevliga unge man de fått i sin klass..o eftersom vi bor i ett litet samhälle så fick jag fortlöpande rapporter om hans förträfflighet*S* Ang vildtomaterna så står de o tronar lite varstans här hos oss..några på balkongen o andra här o var i trädgården...o trivs ypperligt..o ja du köper dem som frön..www.impecta.se.. en jättebra fröfirma på nätet..där handlar jag det mesta av mina frön..du kan gå in o beställa en katalog

    SvaraRadera