tisdag 23 juni 2009

Semesterfika

Något som ibland kan bjuda på en del utmaningar - rent pedagogiskt faktiskt.
Det är nämligen så att när min M tar semester så verkar han göra det med besked. Jag försöker förstå och unna honom all lugn och ro han kan få, då han sliter på rätt ordentligt annars.
Men när vi stannar i Tönnebro för kaffe och macka under bilresan nu i midsommar, så fick han mig att undra om den här semestern inte kom mer än lägligt.
Vi tar våra mackor och vårt kaffe M betalar och vi sätter oss och hugger in. Efter ett par tuggor så börjar han muttra.

Jag: - Vad?
Han: - Det här var inte gott....smakar korv med bröd!!
Jag: - OK...vad är det för något på mackan då?
Han: - Salami...
Jag: - Jaha, då kanske det inte är så konstigt att det smakar korv och bröd....
Sen skrattar jag så tårarna sprutar och mascaran rinner, M tittar surt.
Han: - JAMEN inte SÅN korv med bröd!!!
Jag: - HAHAAHAA HA HA HAAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar