onsdag 24 juni 2009

Not om en fot....

...eller faktiskt två.
Jag ska EU-standardiseras, man har upptäckt att jag är för lång för den nya standarden och jag ska kapas 10 cm.....NOT!! Hi hi
Jag ska dock in och lägga upp mina fossingar till beskådande, lagning och förändring.
Jag har ett fotben som ligger fel i högra foten och brosk som ska bort i den vänstra....kort sagt, jag ska ha en läkare karvandes i båda samtidigt.
Var och hämtade kryckor och köpte antibacill tvål igår och tillbringade resten av dagen med att polera lägenhet, bädda rent i säng osv. allt för att minska risken för infektioner.
Jag ska in och hälsa på er alla så snart jag vaknat ur narkos och pillerrus, jag kommer nämligen att tillbringa en del tid "i ryggläge och stillhet" närmsta veckan.
Vilket får mig att fundera...om bägge fötterna är trasiga, vad faaaen hjälper då kryckor??? Kan jag inte lika gärna försöka gå på händerna??
Sjukgymnasten som provade ut kryckorna åt mig såg väldigt skeptisk ut....oroande milt sagt. Nåja, det lär väl visa sig.

(Bild: Expressen)

2 kommentarer:

  1. Lycka till!!
    Glöm det där om snygga fötter, se till att du får två i samma storlek. Om de blir olika stora så blir det probläm när vi ska handla skor serru...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Ska tänka på dig Kram

    SvaraRadera