söndag 14 juni 2009

Ode över en tax


Jag börjar med att klargöra en sak - Jag är ingen älskare av ansiktsbehåring på män.
Missförstå mig rätt, det kan vara både snyggt, läckert, sexigt, men när det kommer till att kela en man med någon typ av ansiktsbehåring så är jag extremt anti! Jag kanske är ovanligt känslig men så är det, bara älskar en fräsch nyrakad gos ifrån min älskling.
När då M på senare tid har fått för sig att anlägga skägg under arbetsveckorna så är jag alltså mindre lycklig...
Hallå!!! Fattar du inte att när du kommer och kelar men den där, så känns det som jag har en kärleksaffär med stålborsten vi rengör grillen med!?!?!
Så vad gör man då som kvinna?
Jo, försöker vara pedagogisk och förklara (Visst jag erkänner att ibland är jag inte alltid strålande bra).

Jag: - Älskling, varför har du skaffat skägg?
Han: - Jag vet inte, jag trivs i det av någon anledning, kul med förändring.
Jag: - Kan du inte tänka dig att ta bort det, jag är inte så himla förtjust i det ÄVEN om det klär dig.
Han: Nja, kanske senare i veckan.
Jag: Beslutar att släppa bollen för den här gången...

När han rivit runt i ansiktet på mig ett par gånger och det gått ett par dagar....

Jag: - Skulle inte du raka bort det där!
Han: - Jo, fast inte än. Hade tänkt att ha det ett tag.
Jag: (PANIK) - Jo, fast det är inte särskilt skönt för mig när du kelar med mig och har det där i ansiktet, du rivs och sticks!!
Han: - Nja, men så farligt kan det ju inte vara.
Jag: - Nä, inte när man sitter fast i det. På min sida känns det som att kela med ett paket Svinto.
Han: - Nä, det kan jag inte tro, det är ju så långt att det börjar bli mjukt.
Jag: (Tänker: Jo, tjena du!! Eller hur!! Hämta grillborsten så ska du får se, de stråna är också långa!!!) Säger istället: - Nej, det STICKS och känns inget kul alls.
Han: - Jamen....
Jag: - Dessutom ser du ut som en tax!! En söt och strävhårig men ändå!!
Han: - Vad fan, tycker du jag har korta ben!!!
Jag: - (?????) Asgarv!!

Efter att vi rett ut alla tankar och begrepp, har nu taxen flyttat hemifrån - Till en gård på landet där han kan jaga kaniner och alla ben är stora och saftiga.
Tur var väl det, annars hade jag avlivat fanskapet....

5 kommentarer:

  1. hahaha! nästa gång kan du låta allt ditt hår växa, fast han kanske gillar kvinnor med hår under armarna och på benen.
    Konstigt att det ska vara så svårt med tårtan, jag hade lite samma problem, vi ville ha som smak av budapest men som vanlig våningstårta. "det går inte att göra hål i marängen" nähä men dela tårtan då och täck med grädde eller nåt tyckte jag. Tillslut så blev det så men efter mycket tjat.
    Ha en härlig söndag!
    kram Jea

    SvaraRadera
  2. God Morgon,

    JA det där med hallon lät gott med grädden kan du få behålla själv=)

    Vi får väll hoppas att det blir fint till Midsommar nu då eftersom det regnar så mycket nu.

    Tror jag går till jobbet idag med paraply men blir inte lika blöt då som om man cyklar. Har tyvärr inga regnbyxor annars hade det gått.

    Hoppas du får en trevlig söndag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, du är underbar! :)

    Nja, stilettorun är nog liiite avancerat för mig :) De som vinner brukar ju typ vara elitlöpare eller nå't :)

    Ha en skön söndagskväll nu, kram på dig! <3

    SvaraRadera
  4. Haha roligt dilemma =P

    Sv: Åh va bra! =) Tack så mycket själv! Hoppas du har haft en trevlig helg! =)

    SvaraRadera
  5. Haha din stackare,,jag har tur då min älsklings skägg bara sticks precis när det e nyansat..kämpa på trägen vinnerh

    SvaraRadera