lördag 13 juni 2009

Lördagsrapport...

Gårdagen blev väldigt lyckad.
Fröken Fransson var underbar som vanligt och baxade in mig och sig själv i bilen, forslade hem till sig, fixade kaffe, bjöd på underhållning i form av 1:a världskriget (hennes goa små grabbar med kusiner lekte "alla skjuter alla"), baxade in i bil igen och forslade på bästa sätt till födelsedagsfiraren.
Där bjöds på bamsebuffé med italienskt tema, ostbricka och pannacotta....sen hinner man precis lägga ifrån sig servetten, då ställer de fram tiramisu och kaffe.
Lätt panik infinner sig och bilder av Monty Pythons sketch "After dinner mint" susar genom huvudet (ni som sett den vet vad jag menar) - Sod off I´m full!! :)
Jättegott var det i alla fall och vi som trott att vi skulle vara klara vid tidigt. Vi packade i alla fall in alla i "batmobilen" - Jag fick sådan flashback till när man var yngre och skulle ut eller hem från partaj.
Alla på en gång! In i bilen, armar, ben och huvuden överallt och funderingar på vem som får äran att sitta i bakluckan. :)
Lördagen startade rätt tidigt och jag bättrade på träningsvärken med ytterligare en ridlektion, men det var jättekul.
Sedan var det hem, duscha och ner på centrum för presentshopping - väninnans man har fyllt jämnt och ska grattas nu till midsommar. Vi plockade ihop en gottispåse till honom så jag hoppas det blir rätt.
Resten av dagen har vi myst, fixat lite hemma, ätit färska hallon med grädde och tittat på regnet.
Sköt om er och ha en härlig kväll!!

3 kommentarer:

  1. Buh vad orättvist..jag vill oxå ha en fröken Fransson

    SvaraRadera
  2. engelsson inleder genast förhandlingarna..kan du tänka dig varannan helg o halva sommarlovet..kunde vara bra o ha nån som skjutsar runt en på sommaren..*s* hmm kanske en vecka innan jul oxå..hon låter som en resurs när det gäller julhandlandet

    SvaraRadera
  3. Haha..ha det så gott..hmm funderar på o öka mina odds med ett anbud på nybakta bullar varje helg du måste avstå fröken Fransson..*L*

    SvaraRadera