fredag 26 juni 2009

Konsten att fördriva tid

Något som man glömmer bort i vuxenlivet vill jag lova.
När jag var mindre bara älskade jag att läsa bort en dag, bok efter bok efter bok.
Idag har jag påbörjat och avslutat två böcker, inga tegelstenar men de var på engelska.
Not: Vuxenpoäng att förena nytta med nöje.

Nu är jag i alla fall rätt less på sängen men jag får skylla mig själv liiiite, travade runt för mycket på de nyfixade fötterna igår så en började tokblöda.
Jag tyckte jag var försiktig men tydligen inte tillräckligt. Det kan ju i alla fall anses som mindre bra och M krävde att jag skulle ringa läkaren idag och sedan direkt till honom och rapportera.
Jag ringde och blev beordrad stillhet, gärna säng- och högläge samt höra av mig imorgon om det inte blev bättre. Det verkar ha blivit bättre.
Planerar nu för solsäng med full uppsassning lördag och söndag. Jag har beställt vattenmelon och skumpa av M.
Han hävdar att jag inte får dricka skumpa samtidigt som jag äter medicin. Jäklar!!
Jag kommer att hävda att han ljuger. ;)

6 kommentarer:

  1. En tanke till dig och dina fossingar. Må de läka fort som attan! Kram Petronella

    SvaraRadera
  2. Klart han ljuger!!!...:)

    Ha det gött

    SvaraRadera
  3. Men gumman, inte springa runt på fossingarna nu! Aja baja :) Men jag vet, att fördriva tid i vuxen ålder är inte det lättaste... och även jag läser ofta varannan bok på engelska för att hålla huvudet skarpt ;)
    Ha en härlig lördag, och ta det lugnt med skumpan! Kram <3

    SvaraRadera
  4. Men halååååå där, ryter engelsson ilsket..bums i säng o bli där..

    SvaraRadera
  5. Hmm nu när jag gormat lite så kan jag ju kosta på mig o önska dig en riktigt trevlig sängliggande helg..kram

    SvaraRadera
  6. Lite skumpa kan du allt få tycker jag, men inte hela flaskan för då blir du full och ovettig kanske får för dig att dansa på bordet....nääää så kan vi inte ha det.

    Å du, en ryggsäck har du minsan. Packa ur datan och använd den när du behöver bära saker....se så gör nu som tant säger.

    SvaraRadera