onsdag 10 juni 2009

Defekt....

Jag har just fått reda på att jag kommer att få ofrivilligt sommarlov om ett par veckor.
Jag har gått omkring ett tag med en ond högerfot och jag var precis till läkaren och fick besked om operation på BÅDA fötterna = Mindre skoj!!
Mitt liv innehåller alltså för tillfället en himla massa planering inför vad som komma skall.
Jag fick dock ett förträffligt brev tillsammans med min kallelse till operationen där det står att "någon annan" kommer att behöva sköta allt praktiskt i hemmet under första tiden - Lämnade detta brev med ett STORT leende till M. Fniss fniss...doktorns uttryckliga order!!!
Nu är han inte den som smiter från det husliga utan är bl.a. en riktigt duktig kock och fixar absolut med det som behövs, men det är trevligt att spela lite martyr ibland och ligga i soffan och bli ompysslad.
Så igår bokade jag kryckor som ska hämtas dagen innan operationen och sen ska det tydligen laddas med specialtejp och antibacilltvål från apoteket.
Hmmm, måste kanske träna på att tumla runt i duschen som en annan säl...nu då fötterna ska hållas torra.
Ni kan ju föreställa er hur det kommer att se ut!!

(Bild: Blogspot)

5 kommentarer:

  1. God Morgon,
    Jag önskade att jag hade en karl som kunde laga mat åt mig ibland men det kanske jag har någon gång i mitt liv haha. Ja detta svenska vädret gör så att jag inte alls vill cykla till jobbet idag, får se om jag får tag i skjuts istället.
    Hoppas du får en bra dag, kram.

    SvaraRadera
  2. Du kommer att vara jätte söt när du tumlar runt i duschen.

    SvaraRadera
  3. Oj, båda fötterna?! Får man fråga varför? Hoppas allt går bra iaf min vän.

    Något kul på G i helgen?

    Kram! <3

    SvaraRadera
  4. kan jag låna brevet, och låtsas att det är till mig?

    SvaraRadera
  5. Ush det lät besvärligt!! Hur kan det vara möjligt! Kom hem ikväll från semestern och kan inte sova. Ska upp 7 imorgon. Kram

    SvaraRadera