fredag 31 juli 2009

Jag och Murphy

Fredag morgon, sista arbetsdagen på veckan, snart helg, man tänker äntligen...
Så tittar man sig i spegeln och upptäcker att där är det också fredag morgon på ett mindre trevligt sätt, veckan har så att säga satt sina spår.
Är det inte lite jäkligt att när sinnet laddar för helg så ser det ut som man tagit ett varv i torktumlaren - Jäkla Murphy!

Tittar in i garderoben, där hänger massor med trevligheter men inget känns rätt idag. Jaha, kvinnans återkommande Status Quo, en garderob full med kläder och inget att ta på sig - Jäkla Murphy!

Slinker in i köket och öppnar kylen, ska tilläggas att vi handlade igår och kylen är full. Jag å andra sidan tar en titt och är inte sugen på något av allt det goda som finns där - Jäkla Murphy!

Tillslut har jag i alla fall slitit på ett par jeans och en tröja och styrt upp i ansiktet så gott det går, bryggt en kopp fyrdubbel espresso, tryckt i mig en proteinshake på ren vilja och trampar iväg till bussen med min kaffekopp....då lossnar lockfan på koppen.
Av ren reaktion nyper jag åt om koppen för att inte tappa den, för det gör man ju i min trötta hjärna om locket hoppar av - galet intelligent då den är av papp och rätt så full - om jag bränner mig?? Nähä, hur kan ni tro något sånt?!?!
-Jäkla Murphy!!

Imorgon ska jag ha sovmorgon!!
(Bild: Expressen)

7 kommentarer:

  1. Du ska få en ordentlig termosmugg av mig så slipper du eländiga pappmuggarna för de är livsfarliga.
    Så sant så sant...det kunde ha varit värre =0)

    SvaraRadera
  2. Nämen kära namne, det var ju ingen vidare start på morgonen! Min var inte fullt så dramatisk, jag orkade bara inte pallra mig upp i tid efter en lång natt av diskussioner om bordsplacering på bröllopsmiddagen, så jag fick hoppas upp bakpå hojen osminkad, med rufsigt hår och klädd i God knows what :)

    Hoppas att resten av din dag blir bättre! Håller utkik på Priden ;) Kraaam <3

    SvaraRadera
  3. Hmm, inte säker på att jag har ngn hatt hemma faktiskt. Tror de blev kvar på landet :/ Men jag kommer mest troligt att befinna mig runt Ekens bar & matsal ;) Dock osäker på i vilket skick, haha. Ser ut att bli lite fest ikväll, och mitt sällskap imorgon är... well... lite annorlunda! :)
    Hmm igen... tror inte att jag vet hur du ser ut, hahaha. Ska dock försöka mobilblogga från Priden, blir spännande ;)

    SvaraRadera
  4. Ja den där Murphy..kan vi inte skramla ihop till en enkel biljett åt honom..till Kolahalvön eller yttre Hebriderna kanske..den han ställer ju bara till det vart han än går.. Jodu Rovfåglarnas tid får vi nog anse vara hennes mindre lyckade verk..jag har läst en tio sidor igår kväll men den lyckades inte fängsla mig ett dugg Finns inte mycket av hennes sagolika förmåga att berätta o trollbinda o föra en tillbaka till historien som i de andra två böckerna jag läst..en klar besvikelse...ha en underbar fredag du med..o ser du Murphy så titta åt ett annat håll

    SvaraRadera
  5. Ang mina nattliga hyss*S* så e det tyvärr så att jag har en smärtproblematik som ger just stelhet i alla leder..men det brukar ge sig en stund in på förmiddagen

    SvaraRadera
  6. Hihi..jag har attans masser av skoj o hyss för mig o betalar gärna priset..jag har nog satt mig över min värk på ett ypperligt sätt..eller så har jag hög smärttröskel..men det går inte o deppa ihop av värk..då e livet slut.. Ja vi verkar ha samma smak i böcker jag har oxå konstaterat det..jag har beställt Judi Hendricks bok..hittade den på cd on.com för bara 39 spänn..fynd.

    SvaraRadera
  7. Hejs!!

    Ja sitter på jobbet just nu och kollar din blogg...hmm skulle det inte vara jobbmailen ;-). Skrattar då jag läser...ser just detta scenario framför mig...spegeln på morgonen...kläderna..som du säger...finns inget att ha på sig...och dessutom kaffet!!Men trösten är att det är helg...och imorgon sovmorgon..!! kramar!!

    SvaraRadera