måndag 27 juli 2009

Bridezillamoment nr.1

(Bild: Photobucket)
Jag har hittat den! Klänningen med stort K!!
Det känns strålande bra och jag är helnöjd.
Ska tilläggas att jag drömt några aningen stressande mardrömmar i den här förbaskade klänningsfrågan:
- Det är en halvtimme till vigseln, allting ser fullständigt strålande och perfekt ut....förutom JAG då.
Jag har ingen klänning och ser ut som någon kört över mig.
Jag och lilla mamma rusar runt, runt i Stockholms ALLA bröllopsbutiker och det finns INGEN vit klänning att få tag på, jag är i upplösningstillstånd av lätt paniiiik, precis ALLA står ju för tusan redan i kyrkan och väntar.
Då säger min mamma att hon så klart ska sy klänningen....?!?!?!
Där slits man mellan att SKRIKA och göra elaka saker eller bryta ihop - MEN det är ju inte min goa mammas fel så jag kan ju inte ta ut frustrationen på henne...JÄKLAR!!
Precis när jag börjar titta efter någon eller något annat jag kan strypa alternativt stampa på och bita i, så vaknar jag.
Stressad som få...
Mitt första och förhoppningsvis enda "Bridzilla moment" har jag i alltså tagit hand om sovandes, jag hoppas på att bespara omvärlden andra.

Ja, då förstår ni kanske att jag känner mig helnöjd för tillfället, klänningen säkrad och när jag berättade för mamsen om drömmen fnissade hon bara. :)

Ett stort tack också till världsgulliga B och till tjejerna på Garamaj som hjälpt till i "den vilda jakten på klänning".

6 kommentarer:

  1. Jag har då aldrig tvivlat på att du skulle vara den som är fullständigt strålande vacker och perfekt på din bröllops dag. Allt klär en skönhet vet du väll!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat klänningen så du slipper såna mardrömmar igen! Kram

    SvaraRadera
  3. Ååh, vad kul att du har hittat The Dress! Jag var faktiskt också inne på Garamaj och kikade, men det var tydligen mitt emellan två kollektioner så jag hittade ingenting :) Men min klänning är köpt typ 2 gator bort...

    Vad söt du är! Lite pepp gör alltid skillnad :) Hur är det med fossingarna nu förresten?

    Hoppas att du sitter hemma och njuter av livet min vän :) Stor kraaaam <3

    SvaraRadera
  4. Åhå, surt för dig med idag med andra ord. Då kan vi ju stötta varandra :)

    Vilket datum åker ni? Vi sticker till Rhodos 23 augusti, planet lyfter vid sju på morgonen så det blir inget sent bröllopsfirande för vår del ;)

    Härligt med en one of a kind! Min var den sista av få de hade, köpte den på Ehrlings bröllop & fest på Karlavägen :)

    Kraaam! <3

    SvaraRadera
  5. Hihihi,,förlåt..men fniss vad jag kunde se dig o mor din hysteriskt försöka lösa det..kram o vad skönt att du redan har din klänning klar

    SvaraRadera
  6. Så skönt att du har hittat klänningen....!Kan tänka mig att den är jättefin!!Stressa inte för mycket nu bara!! även om det är svårt cå man vill ha ett finger med i spelet överallt!!och se slank, snygg och fullkomligt utvilad..hi hi...kram kram

    SvaraRadera