fredag 3 juli 2009

Back to work...

Då var det dags att börja bita tag i jobbet igen.
Jag startade igår med datorn i knät och fötterna uppallade med massor av kuddar i soffan. Då jag sitter med ett projekt som kräver en del pyssel och koncentration så var det inte helt fel att få möjligheten att sitta hemma och grejja med det - mindre som distraherar, för att inte tala om att sjukskrivningen blev rätt mycket nedkortad. En STOR blomma till min chef.

Igår kväll kom även lillebror med resesällskap trillandes ner på Arlanda med vidare transport hem till oss.
Det var underbart kul att träffa dem och få krama massor på dem, sen blev det middag ute i kvällssolen med reseberättande och mycket skratt.
De skulle tydligen försöka komma hem till norrland idag men just nu ligger båda och tok-trynar - så vi får väl se.
Jaha, nu ser jag att det regnar också, för första gången på många dagar....och vi som skulle grilla ikväll. Hoppas det hinner ge med sig.

7 kommentarer:

  1. Hmmm någon har svårt o ta sin konvalecens på allvar hör engelsson..nåja bara du e glad o lycklig så..ha nu en riktigt trevlig fredag..

    SvaraRadera
  2. Hellooo my friend!

    Idag (peppar, peppar ....) verkar det som det vänder. Blåbärssoppa och vitpepparkorn i stora mängder igår verkar ha gett effekt. Hade alldeles glömt bort det gamla tricket med hela vitpepparkorn, fick besök igår av en som hade med sig en påse till mig.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Goddagens vännen! Starkt av dig att jobba redan, hur är det med fossingarna? Och vad är det egentligen du jobbar med? :)

    Hoppas du får en fin kväll, härligt att solen tittade fram igen!

    Stoor kram! <3

    SvaraRadera
  4. engelsson checkar läget..hur mår fossingarna

    SvaraRadera
  5. kollar bara läget,,hoppas du mår bra

    SvaraRadera
  6. Hello!!

    Andra dagen på min semester och vad har vi för väder?????!!!!???? REGN idag oxå.... är jag förvånad...???nej.

    Nu ska vi iväg och leka, eller vi ska kolla rea först och leka sedan.

    Puss å gaaam!

    SvaraRadera
  7. kollar till dig..hoppas allt e väl

    SvaraRadera