torsdag 9 juli 2009

En sämre dag.

1. Igår fick vi tillbaka bilen från rekondverkstaden, vissa saker lämnade en del att önska och de hade slarvat bort vårt golfparaply (mindre passande med tanke på vårt vackra sommarväder).
M ska tilbaka med bilen och tvätta av lackförseglingen om två veckor, jag har planerat att reta upp honom rejält innan jag släpper iväg honom dit så det blir lite drag i reklamationen.

2. På kvällen när vi sitter och ser på TV så går fjärrkontrollen som styr DVD och ljudanläggning sönder. Det här gör att man inte kan styra menyerna på DVD-spelaren samt inte kan skifta ljudet på TV och DVD. Kort sagt vi kan se på TV utan ljud men inte film.
M filmfantasten är otröstlig och väldigt upprörd...

En sämre dag som sagt och jag känner bara; VARFÖR?!?
Semester om ett par veckor och bröllopsbestyr under hösten, jag har ingen lust att gå och köpa ny bioanläggning och DVD just nu!!
Särskilt med tanke på att jag lever ihop med en filmfacist som inte tummar på bild- och ljudkvalité = Dyrt
Dessutom är jag inredningsfixerad och vill att sådana saker ska se bra ut och om inte det går ska de vara pyttesmå = Dyrt.
SUCK!

3 kommentarer:

  1. Älskling raring ljuva skatt.

    Gå till Claes Olsson och köp en universal fjärkontroll = billigt och funkar utmärkt.

    Jag ska handla stövlar i dag....inga snygga med högaklackar....GUMMISTÖVLAR...skit vad det regnar idag.

    SvaraRadera
  2. Fy vad trist! Men universalkontroll funkar som sagt fint :)

    Vad kul att ni bokade just Kap Verde! Min Farfar försökte nämligen övertala oss att åka dit på bröllopsresan :) Dock blev det "bara" Rhodos på första bröllopsresan eftersom vi älskar Grekland och det är rätt prisvärt, även vid 4+stjärnigt.

    Inte beslutat ngt om blommorna än, men däremot bokades hår-och make up för den stora dagen idag :) Själv då, hur går det med bestyren? :)

    Kram på dig, hoppas denna dag varit bättre! <3

    SvaraRadera
  3. Oj så tråkigt det e när de slarvar bort ens grejer..så du har oxå en filfantast där hemma..lika illa här..ha en bra kväll..vänta lite nu..bröllop?? gratulerar i förväg då

    SvaraRadera