fredag 1 maj 2009

Snart är det sommar också!

Nu är våren här med besked, vi har bränt brasor och eldat gammalt för att göra plats för nytt och snart, snart är den riktiga sommarvärmen här.
Vårblommorna har blommat ut och buskarnas knoppar ser ut som pyttesmå ballonger färdiga att spricka.
Idag har jag fixat klart solsängarna och ställt ut dem på altanen...så nu hoppas jag att jag inte utmanat ödet och skrämt solen på flykten restan av sommaren.
Vi har precis grillat och öppnat en flaska rött till maten och jordgubbarna är rensade och klara för senare. Det blir mest troligt klassisk servering med vispad grädde, men jag blev så sugen när jag såg det här receptet på mascarponetårta med jordgubbar så vi får se om GI:t får stryka på foten ikväll.

(Bild: Recept.nu)

1 kommentar:

  1. Mascarponetårta lät väldigt gott!! var hittade du det receptet? Ja det där med GI är bra mellan varven...jag gick nog ned 6 kg och Roffe 10...gjorde många recept från Ulrika Davidssons recept...men nu har jag slarvat oxså :-(
    Hoppas ni får en trevlig kväll/helg!
    Feli

    SvaraRadera