måndag 18 maj 2009

Helgen i korthet

Hela veckoslutet och helgen har gått åt till trädgårdsarbete, både för föreningen och för egen del. Jag har knappt sett insidan av lägenheten, utan i fulla drag njutit av solen och slitit med kratta, spade, trimmer, pensel och slipmaskin. Allt är inte klart trots det men nu ser man verkligen skillnad och det känns som jag varit riktigt duktig.

Gårdagen avslutades med Å i kvällsolen på vår altan, pustandes i varsin solstol med ett glas kallt vitt vin, ett par kex och spansk getost.
M stack ut huvudet genom dörren, såg oss två som bara satt och njöt efter en lång dag, flinade och sa att vi såg ut precis som Piff och Puff och att han antog att vi inte var intresserade att följa med ut i löpspåret....
Helt korrekt Sherlock!! Vi satt kvar till solen försvann bakom husen och gick sedan var och en in till sig.
Jag avslutade dagen med en sen middag, en film och en fantastisk fotmassage i soffan.
Behöver jag säga att jag inte lyckades hålla mig vaken till filmen var slut...

(Bild: Wikimedia, KgKarlsson.nu, Telia.com)

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt med trädgårdsarbete! Hoppas på att åtminstonde få i ordning nya balkongen snart, i brist på tomt :) Kram! <3

    SvaraRadera
  2. Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Vi hadde en fantastisk 17.mai-feiring!! Vi var jo så heldige med været i år!!!

    Ha en fin uke!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  3. Er så herlig når vi kan være ute hele helgene og tusle i hagen. Nyter hvert sekund når jeg kan pusle i hagen når jeg har fri....

    Flotte bilder!

    SvaraRadera
  4. Ojoj vad syrenen har slagit ut!
    Vackert!
    Helgen har varit bra men gårdagen var mindre bra! Fick nyss reda på att en av tärnorna kanske inte får ledigt från jobbet den dagen pga Sweden Rock och massa andra saker. Vad göra? Skolka ifrån jobbet? Får man sparken då?

    SvaraRadera
  5. Jag var inne på Aladdins hemsida och kollade med hittade bara fällstolar med stålram. Har du sett att de har vita fällstolar?

    Ja, vi får som sagt se. Hon skulle höra av sig i veckan nu ifall det löser sig!

    SvaraRadera
  6. Ringde Aladdin nu och de hade inte vita stolar. Men vi får se! Vi har en back up-plan! ;)

    SvaraRadera