fredag 7 augusti 2009

Vikten av en bra fotograf

När det kommer till det här med bröllop så har du efter den stora dagen är över - som jag ser det - tre konkreta saker kvar.
* Mannen
* Ringen
* Fotografierna
Med detta som bakgrund så är det i mina ögon lika viktigt att hitta en duktig fotograf som det är att välja klänning.

Efter att ha suttit och surfat runt bland olika fotografers hemsidor, läst rekommendationer och tittat på massor av foton, så fastnade jag hos Brigitte Grenfeldt.
Hon är en fantastiskt duktig fotograf med enormt mycket liv och känsla i sina bilder, att hon dessutom var en galet trevlig person och på ett strålande sätt lyckades lugna M (som har lätt fotograf-fobi) gjorde inte saken sämre.
Behöver jag säga att vi bokade henne snabbt som sjutton?
Nu är det upp till oss att försöka leverera ett hyfsat tilltalande motiv....
Vad tycker ni, är det här med att välja rätt fotograf viktigt??

(Bild: urp)

8 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Håller helt med, fotografen är så viktig. Minnet bär man ju med sig hela livet och fotografierna hjälper till att minnas känslan tror jag.
    Håller helt med om möbeln med, jag blir förbannad bara jag tittar på den. Skittrist! Får se om det lugnar sig, hoppas det!
    Ha en riktigt bra helg, du måste ju längta som galen efter helgen med de okristliga tider som du stiger upp. Shit, jag är full av beundran att du pallar, hatten av. Kram Petronella

    SvaraRadera
  2. Hejs!!
    Javisst är fotografen viktig...dessa bilder kommer ju att finnas med hela livet...samt att det är ju bilder man visar...
    Skönt att du nästa vecka får lite mera humana tider...fast visst är det skönt att komma hem itid..och veckan som varit har ju varit så solig och fin!!

    Ha en superhelg!!i fina vädret!!kramar

    SvaraRadera
  3. Hej snygging! Nu är det äntligen fredag och om en timme ungefär går jag hem! :)

    Fotograf ja... vi struntade efter mycket letande i det, och kommer att ha en vän som filmar och hans fotokunniga sambo som fotar :) Detta resulterade dock i att vi beställt en ny, flashig kamera! ;)

    Ska du göra ngt kul ihelgen? Kram! <3

    SvaraRadera
  4. Tack, min helg kommer bestå av job,. jobb och jobb haha. Själv då, ska du hitta på något roligt=)?

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Hej igen!!
    Kom och tänka på min arbetskollega som ibland fotar på bröllop..han är inte så dyr heller tror jag...iallafall så har han en hemsida--->
    www.photobymarcus.com
    kramar

    SvaraRadera
  6. Jo foton är viktiga! Hoppas du har hittat en bra fotograf! Det där med mina grannar är en evighets elände. Jag letar efter nytt boende, men det kostar ca 1000-2000kr mer i månaden och det har jag inte råd med. Gillar min nuvarande lägenhet jättemycket, den är som gjort för mig. Förutom grannarna, därför jag stannat kvar. Men nu försöker jag hitta något annat. har hela tiden ont i magen osv. Hoppas du har en bra helg Kram

    SvaraRadera
  7. Japp fotografen är viktig jag blev inte nöjd med våra bilder men det är glömt nu. Minnena finns där och dagen var perfekt. Jag tycker såklart att blommorna är viktiga också. Inte att man väljer världens dyraste bukett men att man väljer floristen med omsorg och bokar den i tid.
    Kram Jea

    SvaraRadera
  8. Hallå där fair lady!

    Jo, jag har beställt brudbukett och corsage nu, blev dyrare än jag trott men förhoppningsvis även finare :) Rosa rosor, brudslöja och lite grönt!

    Har hittat såväl skor som undisar, nu har jag bara de inbokade tiderna över halva stan kvar ;) Exakt hur länge är det till ditt bröllop nu?

    Ja, snart semester! Weeiii! Det är vi värda :)

    Kram på dig, ha en fin start på veckan! <3

    SvaraRadera