måndag 3 augusti 2009

Nedräkningen fortsätter

Det är många vänner och bekanta som haft ångest inför idag under helgen...första dagen EFTER semestern. För min del är det bara "vanlig" måndag vilket räcker bra (ni vet ju vad jag tycker om måndagar).
Men för alla er som har "första-måndag-efter-semester-dag" idag, vad jag tycker synd om er!!
Men det ska väl också erkännas att det är en dubbelbottnad känsla, då jag samtidigt gnuggar händerna, myser och inombords tänker:
- Hi hi hiii, nu är det bara två veckor till MIN semester!! Jag har ALLT mitt kvar!! Nah-nah-nah-nä na-na!!
Det är bara att sträcka upp handen och erkänna att man inte är genomsnäll. Fyyyy mig!
Fast jag får förstås hålla ut de två veckor som är kvar....hoppas de går fort.
Någon som har några heta tips hur man kan snabbspola i almanackan?

5 kommentarer:

  1. Inte då...här ska inte snabbspolas i någon almanacka inte. Det har gått alldeles för fort redan nu tar vi och bromsar lite, sommaren är ju slut...

    SvaraRadera
  2. Neee ungarna har ju fortfarande sommarlov o barnbarnet lov från dagis o resten semester..så vi har det bra..o visst får du gnugga händerna din tid kommer o det ska du ju klart glädjas åt..måste vara lite speciellt o ha semester efter semestern???!! Ja ledsamheterna här hemma försvann på nån timma o som tur e så uppstår sånt väldigt sällan..så där tvärledsen blir jag bara en gång per år ca.. Hemleverans av pizza...jaha ska damen ha med ost, utan ost eller med fetaost kanske..bara o välja *L* Pssst kram för dina snällingord..jag blev glad

    SvaraRadera
  3. Missade ju svara ang Lasse o glaset..han e komplett glastokig o handlar väl en del med glas men framför allt så samlar han nog..kärleken till glas gör att han oftast inte kan skiljas från nåt av det*S*

    SvaraRadera
  4. Hallå där bästa Maria!

    Haha, ja snart har jag också en vecka utomlands, weiiii! \o/ Vi får njuuuta medan andra jobbar ;)

    Vad mysigt det låter med fika på en altan... själv har man ju bara balkong. men kanske borde slå mig ned där ute ikväll! :)

    Kraaaaam på dig! <3

    SvaraRadera
  5. Ha ha jag började jobba idag! Mitt i värmeböljan som är här uppe. Men det kändes helt ok. Kram

    SvaraRadera