fredag 17 april 2009

Veckan är över...

Så skönt!! Trots det blev det inga hoppsasteg till jobbet, jag är jättetrött och tog mig ur sängen med våld idag. Tur att man får smita hem strax efter lunch. :)

Igår var det ridning och nu vill jag köpa häst igen!

Hade även denna vecka nöjet att få rida Amber, en mörkt brunsvart dam med silvergrå man och svans. Hon känns lite grön och en aning lättskrämd, fantastisk att rida på och passar mig perfekt, förutom det har hon en underbar personlighet och är ett rent nöje att ta hand om i stallet.
Ni som hållit på med hästar kanske känner igen sig när jag säger att hon är en sån där häst som vill vara med. Hon står och snusar och kollar vad man pysslar med när man borstar och spanar när man går och hämtar något och puffar och pratar. Jag tycker det är väldigt trevligt.
Sååå sugen men M muttrade något om att "det är ju inte som att skaffa katt direkt". Så klart det inte är - Det är bättre!! Vi får väl se... ;)
(Bild: Sjöis)

9 kommentarer:

  1. JAg vet, tror du jag börjat bli skapligt less på det här eller? Jag ska egentligen jobba lörd/sönda men kanske är lika bra att jag är hemma. Sprang på toa hela dagen igår och har redan varit iväg 1 gång imorse.

    SvaraRadera
  2. Haha jaaa visst bjussar jag på ett glas=)

    Nej ag har inte fått nå piller eller råd alls, när jag vart utskriven i måndags så hade dom precis bytt skift på personal så dom visste inte ens att jag skulle få gå hem. Dom frågade inte ens efter mitt namn när jag stod vid receptionen:S

    Ja jag trodde inte jag skulle gilla filmen men den var bra, gillar mycket action i filmer hehe.

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Gud vad roligt att man kunde hjälpa till i den här bröllopsdjungeln!

    Jag har ju den fördelen att pappas tjej är sömmerska så hon syr min klänning, men jag kollar ändå runt för inspiration. Om inte annat så kan du ju hitta en bild på en klänning du gillar och skriva ut den och gå runt till oliak ställen och säga en sådan vill jag ha så blir det ju lättare för dem :)

    Stor kram och hälsa Annika! ;)

    SvaraRadera
  4. Jo jag vet, det är inte egentligen inte bra att baka och ha en massa god saker hemma för om man blir sugen så finns det en massa att fylla behovet med. men jag har fryst in nästan allt och hoppas att jag kommer kunna hålla mig. Jag älskar också bröd, hur ljuvligt som helst! Ja fortsätt att vara duktig, jag ska ju som sagt hänga på nu på måndag!!

    SvaraRadera
  5. Visst är jag =0). Jag tror att hela helgen ska bli så här, eller..ja.. jag hoppas i alla fall. Ha en fin helg så ses vi på måndag. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja man funderar ju va fan dom pysslar med ibland.

    Vad hittar du på ikväll då?

    SvaraRadera
  7. Jag kan dessvärre inte vistas nära hästar, för sambon är superallergisk. Eller mja, inte och komma hem sen iaf :) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Hei! Takk for hyggelig hilsen!! Så flott blogg du har!!

    Ha en strålende helg!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  9. Hästar....jag älskar dom har haft några stycken men inga just nu....tyvärr!

    Du tack för ditt tips ska skriva dit och fråga hoppas att jag får ett svar också.

    Ha en skön helg
    Kram Pernilla

    SvaraRadera