måndag 27 april 2009

Smakar det så kostar det...

...kändes så sant i helgen när jag och mamma var ute och jagade brudklänning.
För det första så hinner man sååå mycket mindre än vad man tänkt hur snabb man än försöker vara (pust och flås). För det andra är det sanslöst vilka pengar man kan lägga ut om man vill...på allt som rör bröllop.
Vi sprang benen av oss och jag provade för allt vad tygen höll och vi hann ändå bara med två butiker innan M och pappa tyckte att det var dags för lunch då var klockan nästan 15:00!!!
Var tusan tog tiden vägen vi var ändå ute strax efter de öppnat??!!

Hiss: Jag har i alla fall en bättre idé om vad jag vill ha för typ av klänning och jag har hittat en som sitter som en dröm och är nästintill prefekt...dessutom märker jag defenitivt att GI-tänkandet har gett effekt - Laj laj laj kom i en 36:a! Nåra kilo till så.

Diss: Varför finns inte alla klänningar till uthyrning, inte mycket skoj att betala 5-siffriga belopp för något som du bara kan ha en gång!!

Jag skulle så gärna visa er klänningen men det går inte att få tag på på en bild än, den kommer i alla fall från Garamaj, ni får njuta av några andra av deras vackra klänningar.

5 kommentarer:

  1. Vet hur det känns... Vi hamnade hos Garamaj och där hittade jag min kläning.... så det blev dyrt. men när man har hittat den perfekta kläningen är det svårt att välja en annan
    Men för två veckor sedan sålde jag den vidare för en tredje del av priset. Så kolla in bröllopstorjet. Du kan funda!
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra klänningar! Kan tänka mig att det är dyrt med bröllopsklänningar. Hoppas du hittar en snart dom du tycker om och till ett bra pris. Kram

    SvaraRadera
  3. Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Så spennende med brudekjole!?! Når skal du gifte deg?

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  4. Åååh vad kul att kolla på brölloppsklänningar!!! Fast jag kan även förstå den panik man kanske får när man letar efter den klänning som verkligen måste vara perfekt!! Jag kör förresten på Gi nu (så gott det går) Inget godis, kakor eller liknande och så lite snabba kolhydrater som jag kan.. Måste dock bli bättre på att laga gi mat..

    SvaraRadera
  5. Ja, jag måste ut och promenera lite jag själv. Känns som att jag blivit större över rumpenstumpen men det är nog bara en inbillning!!!

    Ja, det är hutlöst dyrt. Man måste nog lägga undan lite mer pengar än man räknat med såklart. Jag är en optimist på många sätt, inte bara tids.

    Härligt at du gillar bilderna! Hoppas du fått lite inspiration. Pratade med en vän igår som sa att jag skulle komma med lite mer köptips och så för den som inte är så bra på internet, vad tycker du?

    Kramar!

    SvaraRadera