onsdag 16 december 2009

Ett ovälkommet ljud....

I det här hemmet tar vi till och från väldigt aktiva beslut för att få det lite bekvämt och slippa krångel.
Bildäck är ett sådant ämne där vi är rörande överens att andra med fördel kan byta, förvara och balansera. Man rullar in med bilen och SWOOOSCH så rullar man ut på andra sidan utan bekymmer.
Med detta sagt så ska jag tillägga att det är på inget sätt så, att varken jag eller mannen kan byta däck.

Igår var jag i alla fall ute i söderförort tillsammans med en kollega och rullade runt med firmabilen när han lyckades hitta av en trotoarkant vid parkering. Vi öppnar bildörrarna och jag hör till och med från passagerarsätet
- PPPFFFFFSSSSCHHH!!!
Hmmm, borde betyda att något är knas.
Japp, STORT hål på däcksidan = Knas!!

Jag fattar fortfarande inte hur det kunde bli ett sådant jättehål av den lilla knuffen men där stod vi i rätt djup snö och var alltså illa tvugna att byta däck.
Rotar runt i bakluckan och vi får fram reservdäcket och där under hittar vi vad som ska föreställa en domkraft antar jag....såg snarare ut som en råttfälla modell större.

Tur att ingen av oss ska in under bilen om det hänger på den där prylen tänkte jag.
Dessutom försvann den ner i snön så man inte såg var den stod eller var, och halkade runt på den lilla platta som skulle föreställa "stöd".

Nyvunnen respekt för de som lastar bilen med RIKTIGA verktyg!!

Efter lite om och men lyckades vi i alla fall lätta på bilen så pass att vi fick loss däcket och på med det nya.

(Bild: Wordpress)
Har beslutat mig för att det är SÅ värt pengarna att slippa jäklas med sånt där två gånger per år snö eller inte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar