onsdag 30 december 2009

The final countdown....

Då börjar vi närma oss sista dagarna innan dagen B - Bröllop.
Alla små bestyr ska fixas och säcken ska knytas ihop, med hämntning av alla grejjer osv.
Var och provade klänningen en sista gång igår.....den satt som en dröm förutom ett axelband som tyckte vi raskt skulle närma oss bröllopsnatten och envisades med att halka av - Det skulle kortas till idag.
Stor suck av lättnad Puuuuh!!!
(Och alla knappar och dragkedjor och hyskor höll trots djupandning)
I någon käck bröllpsfilm så var det någon som uttryckte sig så fint;
- You don´t alter a Vera Wang, you fit in to a Vera Wang!
Lite så kände jag med min också....

Mannen är på väg till frisören, jag ska möta upp honom där och sedan ska vi susa stan runt i bil och proppa den full med kläder och diverse.
Nej, ni kan vara lugna, klänningen kommer i en försluten garderob....DET ska bli en överaskning.
Annars är bordsplaceringarna skrivna, jag har fått löpande avrapportering om olika gästers garderober.

(Bilder: Maria)
Till min stora "sorg" är det en väninna som tillslut lyckats hitta både klänning och skor och således inte kommer att komma naken, något som blivit en given snackis.
*Fniss*

Just nu har jag bara kvar att utverka en plan för hur vi ska göra efter vigseln.
Kyrkan är nämligen väldigt liten och har inget utrymme där vi kan smita undan medan gästerna går ut.
Alltså måste vi välja mellan att vänta på dem utanför kyrkan, eller att raskt galoppera runt hörnet och in i sidoentren, tillbaka in i kyrkan för att smyga på gästerna bakifrån och kliva ut igen.
Jag vet inte hur mycket galopp jag klarar i Manolos i djupsnö och ishalka...kan nästan se det framför mig hur vi i vild fart rusar runt kyrkhörnen i uppklädda till tänderna.
Funderar vidare.....

(Bild : Flickr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar