onsdag 2 juni 2010

Hellre.....

....bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd.
Fattar inte var mina dagar tar vägen.
Känns som det skulle behövts fem kvartar på en timme och fler timmar på en dag och fler dagar på en vecka och.....ja, ni fattar.
Köket är i uppror, fiffar till det fläckvis de dagar som det blir någon minut över och så ska man hinna tvätta och vara kärleksfull sambo och rensa ogräs och hittills har det inte blivit någon tid alls över att spela solsäng. Upprörande!!

Lägeskontroll:
Vid en tripp till Die Bauhaus i helgen införskaffades ett sån där mätinstrument som känner av el och stål och reglar i väggen, för det är bara att erkänna;
Tant har alldeles för mycket annat i huvudet och har totalt tappat minnet om hur ledningarna drogs vid köksrenoveringen för 10 år sedan.

Till mitt försvar hade jag en aning om, att vi dragit allt i hörnet för att underlätta vid upphängning av diverse pryttlar men.....vågar man chansa för att sedan (eventuellt) få kalla på en dyr elektriker???

(Bild: Blogspot)
Kändes dumt att slänga pengar på att riskera att få tråda om hela kalaset - köket alltså.
Och jag VET hur sympatisk och rolig mannen blir när han blir hungrig - Not...
Föräldrarna tillfrågades också eftersom de var deltagande vid tidigare nämnd renovering, de mindes inte heller.
Och vad förväntar jag mig?!?!
De har också en hel del att hålla reda på som kunnat konkurera ut den informationen.

Så väl på Die Bauhaus, vreds det och vändes på samtliga finurliga små mätinstrument.
Det fanns allmänna för ett par hundralappar och galet exakta för ca. tusenlappen.
Kontrollfreaket i mig hade gärna tagit den som visade på milimetern men vi nöjde oss med den som verkade fungera mera allmänt och tala om ifall man var i riskzonen att göra det mörkt och läskigt i livet.
Väl hemma med allt påkopplat, kunde konstateras att allas aningar var riktiga och att minnet fungerar trots allt - Kablarna var dragna i hörnet.
Nåja, better safe then sorry.
Borrat hål för tavla.

2 kommentarer:

  1. Du är bra cool du!
    Tar studenten imorgon och sedan är det fullspäckat... kalendern har aldrig varit så full. Men men, det är ju det här jag har drömt om! Att leva som cyklist på heltid!

    Hoppas allt är bra!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kärleksfull sambo!!!????!!!??? Nu får du väl ta å kamma dig FRUN!!
    Har du glömt att du gift dig? Det har inte jag. Vila nu lite. Kram.

    SvaraRadera