måndag 7 juni 2010

Måndag morgon.....igen!

Helgerna går alldeles för fort.
Till helgen blir det i alla fall långledigt, torsdag till söndag tillbringas i Sölvesborg.
Nu gäller det bara att ta sig genom den här dagen så kan jag börja räkna ner.

Fick ett meddelande från goa Engelsson, om underliga aktiviteter i hennes hem...
Jag säger tack snälla du, visst har du lokaliserat Sugen.
Jag packade väskan åt den i förra veckan, den hävdade att den skulle på kollo.
Den stimmade och tjoade om Saltkråkansommar och allt vad det var.
Vi packade ner termos, badbyxor, visselpipa, tvål, regnkläder och solkräm m.m. och följde med till Waxholmsbåten.
Fråga mig inte vad som hände sen....

(Bild: Emes)

3 kommentarer:

  1. Jäklar oxå..hade han nästan i morse..han satt proppmätt o sjöng nåt mindre lämpligt i botten på kakburken..men innan jag hann få på locket så skuttade han ut o drog iväg längs köpmansdisken o svingade sig via persiennsnöret ner på golvet o ut på balkongen..o därifrån så försvann spåren.. Flugpapper..neee vet du vad..jag tror inte jag kan hantera en vrålilsken sug intrasslad i flugpapper..bara tänk dig o försöka få loss honom utan att blodvite uppstår.. Nee jag tänkte på likörpraliner..då blir han lullig o glad o förhoppningsvis lätthanterlig.. Jaja..det ger sig nog.. Ja vi kämpar på med flytten..tänkte flytta över allt från källaren idag..så man inte sitter där o plötsligt inser att man har allt det kvar..det brukar vara så annars.. Ha en underbar dag..här har det mulnat på ordentligt..han hade regnställ nedpackat var det inte så??

    SvaraRadera
  2. jag är så efter med bloggläsning just nu! Och kommentarer. Hoppas du ska ändå hit uppåt i norr. Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig att helgerna bara rusar förbi...nu är ju den bästa tiden oxså...man vill hinna allt...
    Såg bröllopsbilderna nu :-) ni är jättefina!! Vilken bra fotograf!! sedan hade du skor som jag bara sucka när jag såg ;-)
    Ha en superhelg nu i Sölvesborg!!
    kram kram kram

    SvaraRadera