torsdag 26 mars 2009

Nya stövlar.


Jag var på Hööks och investerade i nya ridstövlar igår.
Hittade två par som jag fastnade för CRW och HH läderridstövel. Jag har ofta problem att hitta stövlar då jag behöver en stövel som sitter åt runt vristen för att inte "kippa" och halka runt. HH-stöveln satt som den var påmålad men jag gillade inte att den hade snörning och en massa övriga detaljer, CRW-stöveln var som att dra på en strumpa men liiite för vid över vristen och runt foten. I valet och kvalet alltså....
Testade med en sula i CRW-stöveln och BINGO!! Det slank även med ett par ridhandskar hem, även dessa från CRW och galet bekväma - lite som ett andra skinn. Skulle vilja påstå att det hänt en del sedan jag kollade på ridkläder sist. :)


(Bilder: Hööks)

2 kommentarer:

  1. Tack.^^ Ja det är jobbigt men det ska nog gå bra.. får ju sjukskriva mig nu så det är jätteskönt att slippa all annan stress.

    Kul att du rider, gjorde det förut i några år.^^

    SvaraRadera
  2. Så kjekt at du rir, jeg gjorde også faktisk det tidligere i noen år, får alltid lyst å begynne igjen når jeg leser om andre som holder på med det, men har nå aldri kommet meg igang igjen! Ha en finfin dag:)

    SvaraRadera