tisdag 3 februari 2009

Sucker för scones!!!

Japp, that´s me!!
Bara ÄLSKAR scones med smör, philadelphiaost/ost, marmelad....MMMMM!!!

Idag ska jag träffa en väninna som jag just återfått kontakt med efter 14 år - VÄNTA här nu!!! SÅ gammal är jag ju inte!! Tiden går bara väldigt fort...

Vi ska i alla fall träffas och ta en fika. Funderar på att dra med henne till Espresso House, de har fantastiskt goda Scones med tillbehör, nästan som hembakta.

Bild från recept.nu
Ett snabbt sconesrecept som jag brukar använda är följande:

5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2 msk olja eller flytande margarin
2dl mjölk (kan även ersättas med filmjölk, vatten eller apelsinjuice).

Knåda ihop, platta ut till två kakor som du delar i fyra delar, naggar med gaffel och gräddar på 275 grader i 13-15 min.
Något att överaska med eller att unna sig som helgfrukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar