tisdag 20 april 2010

"Scary pigeon"

Vi har en duva i kvarteret, eller rättare sagt vi har många, men en är....STOR....MASSIV....HUGE!!
Fråga mig inte hur den kan flyga, den är lite som den omtalade humlan.

"Enligt flygvetenskapliga beräkningar kan humlan inte flyga, det ger humlan tusan i och flyger ändå".

(Bild: 3 bp)

"Scary pigeon" håller på och bygger bo och kommer gasande från alla håll med pinnar och andra grejjer, helt utan förvarning.
På grund av storleken och tyngden har den ju en viss startsträcka. Har du otur och den drar iväg åt ditt håll i starten, så är det bara att hålla undan.
Inte riktigt vad man är beredd och sugen på när man ska jaga till bussen på morgonen...funderar på att leta fram hjälm och basebollträ - Just in case.

3 kommentarer:

  1. Hallå i vårsolen, och tack så hemskt mycket för din underbara respons på mitt sluta-jobba-inlägg igår! Du får mig alltid att le min vän :)

    Woohaa, scary indeed! Duvorna vid T-centralen skrämmer mig alltid. De ser så trasiga och våldsbenägna ut... och smutsiga. Huuu :) Hoppas du slipper Scary Pigeon i fortsättningen!

    Jättekram til dig! <3

    SvaraRadera
  2. Hmmmm..det gick inte o posta mitt inlägg..alltså jag tyckte i allafall att du skulle uttusta sugen med en slangbella

    SvaraRadera
  3. Mennnnnnnnnnnnn vad fasen..där e ju mitt inlägg????????????????????? O i rena frustrationen så har jag ju stavat fel oxå..det svider min vän..det svider

    SvaraRadera