fredag 8 januari 2010

Grrrr......snörvel....grrrr...harkel och host

Jag är inte en sån som brukar godkänna svängningar i hälsan hos mig själv.
Synnerligen inte något så fånigt eländigt som snuva.
Dagarna inna bröllopet kände jag ändå att något var lite off, sov så fort jag kom åt, orkade inte lika mycket på gymet, pulsen rusade när jag sprang och jag tänkte - JÄKLAR!! INTE NU!!
Det höll sig ändå hyfsat i styr och jag pysslade om mig lite extra med varmt om fötterna och vitaminer och så.
Igår kände jag mig väldigt vissen och drack massor av thé med honung, nös och stod i. Imorse hade jag knappt någon röst och snuvade och hostade och snöt.

Hmmm, vi åker till Egypten inom några dagar. Det här är inte alls särskilt passande...

Har legat i soffan med en massa kuddar och en filt hela dagen, kört nästan varenda huskur jag kan komma på och känner mig faktiskt lite bättre.
Rösten är tillbaka om än lite rostig och det gör inte lika ont i halsen och bröstet.
Jag SKA bli frisk, NUUU!!
Snuva är för veklingar!!
Nåja, tur i oturen att bacillerna höll sig i schack några dagar.
Urläckert med maffig brudklänning och rinnande, knallröd näsa....NOT!

2 kommentarer:

  1. engelsson har bara en sak o säga..så lyssna kvinna..INGEFÄRA....intages i HETTTTTTTT the med pressad citron o akaciahonung..

    SvaraRadera
  2. Japp färsk ingefära..o snåla inte med den.. O ja du har rätt..engelsson det e jag det..kram

    SvaraRadera