måndag 11 januari 2010

Groomzilla??

Snart packad....
VA?!?!! En måndagmorgon, tänker ni.
Men ja, så är det väskan är snart helt klar, bara det som lätt blir skrynkligt är kvar att packa ner. Det bär av imorgon bitti.

Vi har så smått börjat smälta bröllopet och alla små detaljer som man kommer på i efterhand.
Mannen hade sagt till alla väninnor som skulle ha något med mig att göra innan vigseln;
- Håll henne LUGN!!
Han ville inte ha någon dreglade, morrande kvinna som levde runt som en dåre den dagen.

Morgonen kommer....
Vi äter en lång, lugn frukost ihop...
Jag hade gjort allt klart med nödkit, packning, dubbelkoll, trippelkoll....extrakoll (för säkerhets skull) kvällen före.
Jag hade till och med hunnit med sminktips till mor och manikyr på mannen, modern, fadern och brodern.
Chauffören T kommer som avtalat och i god tid. Bästa väninnan kommer travande i god tid. Jag strövar runt och organiserar, vad ska var....allt är fortfarande lugnt och stilla.
Vi åker och sedan bryter det tydligen lös....

Bestman kommer naken - Nåja, han har glömt sin kostym hemma. Det är LÅNGT hem.
Sonen och mannens syster kör vilse och behöver guidehjälp - TRE gånger. De är på väg åt alla väderstreck samtidigt.
Detta innebär i sin tur att sonen inte kommer att hinna till oss i tid för att få sin kostym och byta om.
Under tiden sitter jag och väninnan hos frisören, som berättar att hon inte tagit i tillräckligt i tid för att hinna oss båda klara till fotograferingens start.
Detta löste sig dock hyfsat smidigt med att chauffören fick köra två vändor.

När jag landar på Söderås möts jag av en stressad man som andlöst säger;
-Du skulle aldrig TRO vad som har hänt!!!
Så tar han ett djup andetag för att berätta om alla turer.
Då går vår fotograf igenom kartongen med blommor som männen hämtat upp och säger;
- Var är brudbuketten??
Då saknas både brudbukett och tärnbukett....

Mannen nästan studsar, kastar sig på telefonen och "diskuterar" händelsen med blomsterbutiken.
10 minuter senare står vi med blommorna på plats.....han tog nog i en del.

Bestman har under tiden fått sin kostym levererad av några bröllopsgäster, som bor i närheten av honom.
Sonen har anlänt till hotellet och bytt om.
Allt känns helt strålande....det löser sig ju.
Får då förklarat för mig hur många som min blivande äkta hälft skrikit åt under morgonen - Han hade tydligen hunnit med några stycken...
Helt otippat har vi alltså haft en Groomzilla lös, jag kände mig (trots omständighetrna) väldigt lugn och skötsam.
(Bild: NYtimes)

3 kommentarer:

  1. Alltid är det ju något när det gäller bröllop :) I mitt fall glömdes först tiaran inför friseringen, sen fick Maken och best man hjärnsläpp och kom inte på hur man knöt slipsen, tärnans klänning fick strykas PÅ henne (haha), prästen glömde öppna dörrarna (som skulle vara tecknet för mig och min Far att komma in i kyrkan) och slutligen hade Maken glömt ta av sig förlovningsringen :)

    Ha en riktig toppenresa min vän, njut av kärleken och livet! Kram <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en jättehärlig resa!! Många kramar till er

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Önskar er en jättemysig smekmånad!! och även en Groomzillor är urmysiga ;.)
    kraaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera