lördag 31 januari 2009

Girlpower....

Jag tror starkt på att ett visst mått av "girlpower" behövs överallt.
annars blir det så tråkigt.
Idag går tankarna till alla mina väninnor och ni andra där ute som har DET med stort D.
För de dagar jag själv eller omvärlden behöver en påminnelse, hittade jag en t-shirt på NewYorker som kändes helt rätt.

Foto: Maria

För att citera en händelse för ett tag sen då jag var ute med en väninna så....

"Två killar kommer fram till oss och börjar prata där vi står och njuuuuter av våra nyinköpta drinkar...efter ett tag kommer en oväntad fråga....
En av killarna till mig: -Du, om du skulle få välja superkraft....skulle du vilja vara osynlig eller kunna flyga?
Jag: -....????.....DU, jag är alldeles för förtjust i att kunna flyga för att välja bort DET!!
Killen: -Eller HUR!!! Är det du som är Wonderwoman eller? Ha ha ha
Jag: -Det kan du ge dig F.N på!!!
Killen: Öööhh, jamen...hmmm.
Går och köper något att dricka och kommer inte tillbaka."
Nope, you don´t mess with Wonderwoman!!!

En dam med ett stort mått av girlpower, integritet och jäklar anamma är min fantastiska vän och kollega Ulrica.

Ta en titt på hennes blogg här.....hon lyckas alltid hitta något skoj att spana in. Just nu tipsar hon om en tävling hos Eikkala.

1 kommentar:

  1. Goa vännen.
    Jag tittade faktiskt oxå på den t-shirten. Girlpower behövs både här och där.

    Kram U

    SvaraRadera